Чрез нея клиентите могат да продължат да използват и електронната услуга за регистрация на търсещите работа лица, която е базирана на Единния портал за достъп до електронни административни услуги на Държавна агенция „Електронно управление” (ДАЕУ), раздел „Социални дейности”/„Безработица и насърчаване на заетостта”, на следния линк: https://egov.bg/wps/portal/egov/services/social-services/unemployment .
Тази услуга допълва съществуващите възможности за регистрация по електронен път, които Агенцията по заетостта предлага на своите клиенти, с цел тяхното улеснение и превенция. Така те могат да получават посреднически услуги за подпомагане търсенето на работа дори и в условията на прилаганите мерки за ограничени контакти и социална дистанция.
Заявлението за регистрация се изпраща в съответното бюро по труда чрез Системата за сигурно електронно връчване (ССЕВ), за ползването на която се изисква лицето да се регистрира в нея и да я ползва чрез квалифициран електронен подпис (КЕП) или ПИК на НОИ. За улеснение при ползването на Системата е постигната договореност за издаване на едномесечен безплатен електронен подпис от доставчици на удостоверителни услуги. Ще бъде предоставена онлайн възможност за заявяване на подписи за тези, които все още нямат такъв. За повече информация: https://egov.bg/wps/portal/egov/topical/be7210e2-457c-4b74-b8cc-f919ecffc9fe .
Важно е да се отбележи, че заявлението, което се подава към бюрото по труда по електронен път, служи само за регистрация на съответното лице за ползване на посредническите услуги на Агенцията по заетостта и не води автоматично до получаване на права за обезщетения или социални помощи.
На Единния портал за достъп до електронни административни услуги на ДАЕУ, раздел „Социални дейности”/„Безработица и насърчаване на заетостта” са активни и други пет електронни услуги за търсещи работа и работодатели, публикувани с подробна информация за тяхното съдържание и начин на ползване.
Агенцията по заетостта отново призовава своите бъдещи и настоящи клиенти да си останат вкъщи и да се насочат към електронните ѝ услуги, като ги уверява, че дистанционно ще получат цялото необходимо съдействие.