Причината за промяната е постъпило искане за отлагане на срока и проведени разговори с браншови организации, в които членуват най-големите вносители, производители и търговци на спиртни напитки в страната. Бизнесът изложи пред министъра на финансите своите мотиви против срока 1 януари 2022 г., като акцентира върху възникването на затруднения и пречки в бизнес процесите, свързани с планирането и реализирането на продажбите на акцизни стоки при въвеждане на нов образец на бандеролите в този срок.
Решението на МФ е взето след анализ на редица фактори във връзка с епидемичната обстановка в страната от COVID-19, които водят до липса на предвидимост за производителите и търговците на алкохол и затрудненията им свързани с планирането и реализирането на продажбите на акцизни стоки. Предприетата мярка ще подпомогне значително дейността на бизнеса, като ще създаде възможност да се реализират в търговската мрежа освободените за потребление спиртни напитки по стария образец на бандерол. Тъй като алкохолните напитки, които се продават в търговската мрежа, са стоки с платен акциз, удължаването на срока за влизане в сила на новия образец няма да окаже пряко влияние върху приходите от акциз в държавния бюджет.
Срокът 1 януари 2022 г. за влизане в сила на новите образци на бандероли за тютюневите изделия се запазва.