Целта на NEST е да въведе нов подход, който се основава на обучителна програма за ментори на учители с до пет години опит в системата на образованието. В дългосрочен план това би подпомогнало задържането на повече учители в системата на училищното образование. По програмата експертите придобиват умения как да бъдат ефективни наставници на начинаещите учители, като в обученията им на фокус са поставени стратегии за подкрепа на учители, които попадат ситуации, свързани с конфликти между учениците, случаи на агресия и работа с деца в риск от отпадане, съобщиха от МОН.
От стартирането на проекта през 2021 г.
досега у нас са обучени 60 експерти от 14 регионални управления на
образованието. Всеки един от наставниците работи с трима учители в
рамките на две учебни години.
Проектът се реализира в шест държави - България, Австрия, Белгия, Румъния, Испания и Великобритания. Партньори са Министерство на образованието и науката, Синдикат „Образование“ към КТ „Подкрепа“ и фондация „Заедно в час“. Изследователски екип от Университета Дуйсбург-Есен, Германия, оценява резултатите от работата на наставниците и начинаещите учители. До момента междинните проучвания показват, че 95% от експертите, участници в програмата, смятат, че благодарение на обучението се чувстват по-уверени в работата си като наставници.