От Комисията за защита на потребителите напомнят, че е рисково да се правят резервации за настаняване през социалните мрежи, когато насреща стои физическо лице. Опасността тук произтича основно в трудността контролните органи да докажат кой е извършил нарушението и как потребителят е бил измамен.

„Когато потребителите използват платформи за резервации, е необходимо да проверят каква е тяхната допълнителна защита – платформите предлагат такава. Ако не разполагат с необходимото време, могат да се обърнат към туроператори или туристически агенти, които да направят това за тях“, обясни в ефира на Нова телевизия Игнат Арсенов, главен директор „Контрол на пазара” в Комисията за защита на потребителите.

Пътуващите в която и да било страна по света имат еднакви туристически права при ползването на услугите на български или европейски туроператор или турагент. Ако са самостоятелно организирани и имат проблем с настаняване, транспорт и други подобни услуги в държава от ЕС, могат да получат съдействие от бюрата Европейски потребителски центрове.