До момента повечето от получилите подкрепа бизнеси са ресторанти и заведения. Значителна част от кандидатите (близо 60 %) обаче са допуснали неточности в проектните си предложения. Най-честите отклонения са в срока, за който се иска подкрепа, както и в посочения от компаниите оборот за предходната година, сочат данните на НАП. Има и кандидати, чиито обекти никога не са били затваряни със заповеди на здравния министър, както и такива, които декларират обороти за 2 месеца, които са по-големи от целия им годишен оборот за предходни периоди.
Приблизително 50% от заявленията за подкрепа в размер на 10% от оборота на затворени обекти в молове или търговски центрове се оказва, че се отнасят за обекти, които не са на територията на молове или търговски центрове, което е задължително изискване за подпомагането, показват наблюденията на приходната агенция.
През тази седмица ръководството на НАП е увеличило тройно броя експерти на приходната агенция, работещи по програмата, за да се ускори допълнително комуникацията с кандидатите. В тази комуникация се изясняват неточностите и кандидатите коригират подадени данни. Друга промяна, която ускорява отпускането на помощта, е скъсяването на 7-дневния срок след отговор от кандидата до 1 ден, допълват от НАП.
„Тройно повече експерти са ангажирани в НАП за бързо отпускане на финансовата помощ. Но има редица случаи на неточности. Вместо да отказваме исканата финансова помощ в такива случаи, насърчаваме извършването на необходимите корекции от лицата, защото разбирането на всички в НАП е, че в условията на пандемия бизнесът има нужда от подкрепа“, каза изпълнителният директор на приходната агенция Галя Димитрова.