От ведомството обмислят възможността изпитващите да получават по 20 лева на изпит по кормуване. Все още обаче не е решено дали промяната ще се реализира на практика, тъй като мненията в регионалните дирекции са крайно противоположни, а и е свързана със законодателни промени.

От една страна изпитващите в големите градове като София, Пловдив и Варна ще си гарантират много добра възможност да печелят от работата си. През летните месеци те са затрупани с работа и на ден им се падат по 8-10 кандидати за практическа проверка. Ако бъде приет новият модел на работа и те напуснат Изпълнителната агенция, то в топлите месеци е съвсем реалистично да прибират по 3000-4000 лева на месец.

Не така ще изглеждат обаче нещата през зимата, когато почти няма курсисти. В по-малките областни градове проблемът е още по-сериозен. Там кандидат-шофьорите са по-малко през цялата година и не е ясно дали изобщо ще има желаещи да сключат договор за услуга като изпитващи. Плащането на база "свършена работа" крие и друг проблем, а именно как да се разпределят курсистите между хората, които ще имат право да изпитват.

Някои от служителите на сегашното ДАИ се притесняват, че работа ще има само за тези техни колеги, които "се отчитат на шефовете във ведомството в пликче", а честните кадри ще стоят без работа. Допълнителното възнаграждение от 20 лева за изпитващите ще трябва да бъде платено от кандидат-шофьорите, което пък ще оскъпи допълнително обучението.


Източник: novini.bg