Министър Аврамова подчерта: „Този проект е и моя лична кауза, защото добре знам колко важен е за привличането на нови инвестиции и икономическото съживяване на региона. И днес по трасето се работи усилено. В момента дейностите по най-сложния участък - между Мездра и Ботевград, продължават с изграждането на трасето между Ребърково и Лютидол. Пътят ще бъде с две платна с по две ленти за движение в посока. По нов терен бъдещият скоростен път ще се развива в участъците, обхождащи селата Лютидол, Новачене и Скравена. Ще бъдат изградени и ремонтирани редица съоръжения - над ж. п. линията Мездра - София, мостове над р. Искър, Малата река, Калница, Бебреш, Рударка, както и пътни възли на две нива. Предвидено е построяването на селскостопански надлези, площадки за отдих. Не лозунгите, а работата помага за развитието на регионите в България”.
Тринайсет километровият участък по трасето Мездра – Ботевград бие всички рекорди за най-скъп път у нас с цена от близо 20 млн. лв. на километър. Стойността на обекта е висока не само заради планинския труднопроходим терен, но и заради решението на регионалното министерство, строителят да получи парите си чак след като бъде завършен обекта. Така всеки изпълнител има интерес да изгради този участък качествено и в срок, да бъде приет и да му бъде заплатено.
„В момента се извършват изкопни работи по маршрута. Отваряме трасето с багери и взривни приспособления, като целта е да се разшири максимално бързо мястото и да можем да добиваме материали, които ще послужат за бетонови изделия и асфалтови дейности. Проектът върви по план и в момента сме на 50 процента от изкопните работи, като работим по изграждане на асфалтова база и бетонов възел.”, това каза пред MediaNews ръководителят на обекта Димитър Димитров.
Пътят между Мездра и Ботевград е с габарити 20 метра, което означава, че ще е двойно по-широк от настоящия, но няма да има аварийна лента. Трасето ще следва съществуващия път, който ще бъде разширен до новите параметри. Сегашното трасе ще бъде основно ремонтирано и реконструирано, където е необходимо.
С изпълнението на проекта, транзитният трафик ще бъде изведен от населените места, което ще се повиши безопасността на движение и ще се ограничи вредното въздействие на шума и замърсяването на околната среда от интензивния тежкотоварен трафик.