Възстановено е и движението по виадуктите в
платното за София при км 35+760 и в платното за Варна при км 33+910 и
км 34+220. За извършване на ремонтните дейности преминаването на
тежкотоварните камиони над 12 тона бе пренасочено в път I-1 София -
Ботевград.
С пускането на трафика по съоръженията на АМ „Хемус“ се
възстановява двупосочното движение на МПС над 12 тона по
автомагистралата и се улеснява пътуването на всички шофьори дни преди
празниците за Коледа.
По напречните галерии между двете тръби на тунел „Витиня“ в тръбата за
София беше работено през 2020 г. и през юли тази година се подновиха
довършителните работи в тръбата за Варна. Две от галериите са пешеходни,
а една е шосейна. В случай на авария в една от тръбите те ще се ползват
за евакуация на хора и автомобили, както и за достъп на линейки,
пожарни и други специализирани автомобили.
С изпълнението на тези
дейности тунел „Витиня“ отговаря на Директива 2004/54/ЕО на Европейския
парламент и на Съвета от 29 април 2004 г. относно минималните изисквания
за безопасност за тунелите на Трансевропейската пътна мрежа. В
съответствие с европейската директива в съоръжение с дължина над 1 км
трябва да има три напречни галерии, които да свързват двете тръби. В
съоръжението са монтирани противопожарни врати, електроинсталации,
вентилационни боксове, осветление и др.
„Витиня“ е най-дългият автомобилен тунел в България - 1195 метра.
Строителството му започва през 1974 г. В експлоатация е от 1984 г. Виадуктите при 33-ти, 34-ти и 35-ти км са построени през 80-те години
на миналия век и досега не бяха ремонтирани. Техническото състояние на
съоръженията при 33-ти и 34-ти км в посока Варна изискваше спешно
възстановяване на експлоатационното им състояние, за да се осигури
безопасното преминаване.
На двете съоръжения е извършено усилване на
пътната плоча, ремонт на главни стоманобетонови греди, подмяна на лагери
и дилатационни фуги. Изградени са нови тротоарни блокове, положена е
нова хидроизолация и асфалтобетонова настилка, колекторна система и др.
На виадукта при 34-ти км е възстановена носимоспособността на ригел при
един от стълбовете на съоръжението.
На съоръжението при 35-ти км в
платното за София е работено по антикорозионната защита на стоманената
конструкция, изградена е колекторна система и др.