По думите на министъра на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков това е секторна политика с нужда от сериозен финансов ресурс. Около 800 млн. лв. са необходими годишно на АПИ за поддържане на републиканската пътна инфраструктура. Решение на проблема с липсата на финансиране той вижда във въвеждането на интегрираната система, включваща тол-такси за товарни автомобили над 5 т. и електронни винетки.
Тя ще въведе справедливост, т.е. тези, които замърсяват и нанасят повече щети, ще плащат повече и това ще доведе до увеличаване на приходите с 500 млн. лв. годишно. Тези средства биха могли да се насочат към рехабилитация на първокласна, второкласна и третокласна републиканска пътна мрежа, според министър Нанков.
Министерството на регионалното развитие и благоустройството предвижда в рамките на три месеца да бъде изготвена нова концепция и да бъдат селектирани проекти, които да изпълнят със съдържание Целенасочена инвестиционна политика в подкрепа на развитието на Северозападна България, Родопите, Странджа-Сакар, пограничните, планинските и полупланинските слабо развити райони.
Програмата освен от финансиране се нуждае и от актуализация по думите на министър Нанков, защото в момента тя е изпълнена предимно с инфраструктурни проекти, което не може да доведе до съживяване на по-слабо развитите райони. Програмата трябва да бъде обърната към хората, да се инвестира в човешкия капитал, в развитието на икономиката, за да бъдат привлечени инвестиции. Около 130 млн. лв. на годишна база са необходими, за да стартира програмата.
По време на контрола беше обсъден и въпроса с осъществяването на контрол на изпълнението на дейностите и разходването на средствата по Националната програма за енергийна ефективност на многофамилни жилищни сгради. Министър Нанков заяви, че той ще бъде подобен на този, който осъществяват управляващите органи на финансираните със средства от Европейския съюз програми. По време на петъчния парламентарен контрол темата ще бъде разисквана отново.