Той обясни, че изплащането на пенсиите ще стане по постоянен адрес, подаден в НОИ, за да не рискуваме човек да получи няколко пъти пенсията си. Призоваваме всички - когато е възможно да избягват ранните сутрешни часове, ако е възможно да не се струпват в първите няколко дни, за да работи максимално добре организацията, отбеляза Теофанидис.
Според Теофанидис много от другите услуги на пощите вече работят, всичко се възстановява. "За радост няма нищо фатално - добави той. - Разпоредихме на страницата на "Български пощи", както и на телефона, да има най-актуалната информация за дадена услуга и тя да бъде оповестявана, когато тя бъде възстановена. Хиляди компютри трябва да бъдат върнати в мрежата и е трудно да се ангажираме с конкретен срок".
Временният шеф на дружеството повтори тезата си от тези дни, че най-вероятно многото имоти на пощите са една от причините те да бъдат бутани към фалит в предишните години. Вътрешният одит е показал, например, че "има смущаващи неща. Например, че е заплатен софтуер за управлението на имотите, но въпреки това те са управлявани до голяма степен с екселски таблици". Теофанидис не посочи какви са задълженията на "Български пощи", само каза че са за десетки милиони и добави: "само лихвите и неустойките по нашите задължения надвишават 5 млн. лв.".
Той обеща заплатите на служителите в пощите, които за последния месец са били изплатени на 70% заради хакерската атака, да бъдат доизплатени и, ако няма нова атака или проблем, вече ще бъдат изплащани редовно. На два пъти Теофанидис благодари лично на вицепремиера Калина Константинова, която била осигурила 100 млн. лв. капиталова инвестиция за пощите от Плана за възстановяване и развитие. "Това е уникален шанс да се усети истинска промяна в "Български пощи" - каза той. - Преди това дружеството е оперирало с няколкостотин хиляди лева на година."
Източник: actualno.com