Целта на Националното движение „Обичам България” е да представя и популяризира малко известни исторически и природни обекти в цялата страна от птичи поглед.
Инициаторите на създаденото Национални движение са двама приятели още от ученическите години и се занимават с фотография. От 15 години обикалят из цялата страна за да открива нови интересни места.
Така се ражда идеята за албум с красиви фотографии-лепенки, които туристите могат да закупят в над 100 туристически обекта в страната, като тенденцията е техният брой постоянно да расте. Инициативата е отворена и към нея могат да се включват и други известни и по-малко известни обекти.
Любомир и Ивайло отдавна си сътрудничат с много музеи в България. Интересът към дейността им обаче расте и вече ги търсят от различни туристически обекти, информационни центрове и музеи, които искат да се присъединят.
По време на своите пътувания и двамата забелязват колко много хора посещават туристическите обекти в страната ни. Те са убедени, че за да съществуват обектите, трябва да има интерес към тях, да има посещаемост. А интерес има и младите хора пътуват много из страната – на стоп, с влак и с други средства, което означава, че те обичат България.
След годините на нихилизъм по отношение на българщината, българските старини и природни богатства след демократичните промени, в последно време се формира мощна вълна, насочена към опознаването на българските корени, задвижена от младите хора на България. Тя е подсилена и от политиката на Министерството на туризма за стимулиране на интереса към вътрешния туризъм.
„Може би това е пътят – да се подкрепят обектите, да се прави реклама, да се създаде инфраструктура и хората да могат да получават информация за местата, които посещават. Това, последното, благодарение на интернет вече бързо става. Това е и целта на Национално движение „Обичам България” – да популяризираме различните обекти и по някакъв начин да стимулираме туризма в страната, да подпомогнем музеите и туристическите обекти, с които работим и за които се грижат хора с много любов, като поддържат историята жива”, – споделя Любомир Ангелов.
Той уточнява, че от 35 до 65% от цената на фотографиите лепенки отиват за благотворителна цел – за развитието на конкретния туристически обект. Лепенките могат да бъдат намерени в знакови за България обекти като паметникът „Шипка”, Долината на розите, крепостта „Царевец” в гр. Велико Търново и др., а също така и в по-малко известни обекти.
Сред по-слабо известните обекти е побралият в себе си история от медно-каменната епоха до Средновековието археологически комплекс „Калето” в град Мездра, за който екипът е направил кратък филм импресия, сниман от дрон, както и лепенки с изображението на скалния феномен „Ритлите” до мездренското село Люти брод и лепенка с изображението на АК „Калето” в Мездра.
Източник: bnr.bg