С разпореждане на министър-председателя започнахме работа съвместно с Национално тол управление на Агенция „Пътна инфраструктура“. Под мое ръководство има малка работна група, която вече намери решение ефективно да се санкционират претоварените камиони, съобщи Караджов.

Той посочи, че съществува възможност кантарите на тол системата да засичат теглото на камионите дори и при висока скорост.

Кантари за измерване в движение, с които разполага тол управлението, са над 100 на брой. За тези кантари от седем години не може да се намери вариант, при който измерванията да се зачитат от надлежния орган, който ще извърши издаването на наказателното постановление, поясни Караджов. Той допълни, че контролните органи нямат достатъчно нито хора, нито мобилни кантари, за да извършват масови проверки.

Ако сега започнем да правим нормативни промени в наредбата и заложим нов механизъм за измерване при бърза скорост, това подлежи на нотификация през Европейския съюз и ще отнеме минимум 18 месеца, обясни той.

По думите на Караджов е взето решение за периодично калибриране на мобилните кантари от акредитирана лаборатория. Очакваме от лятото на тази година да можем да получаваме електронна нотификация от страна на тол системата за това къде се движи претоварен камион и той да бъде спиран, съответно да му бъде връчено наказателното постановление“, обясни той.