САЙТЪТ, ОТКЪДЕТО МОЖЕ ДА СЕ ВИДЯТ ДАННИТЕ
Данните за движението на потребителите в 131 страни ще бъдат
публикувани на специален уебсайт и ще „очертават тенденциите за движение
във времето по географски принцип“, според публикация в един от
блоговете на компанията.
Това ще показва „увеличение или намаляване на процента на посещенията“ на места като паркове, магазини, домове и места за работа, а не „абсолютният брой посещения“, се казва в публикацията, подписана от Джен Фицпатрик, ръководител на Google Maps, и главният здравен директор на компанията Карън де Салво.
"Надяваме се, че тези данни ще помогнат в подкрепа на решенията как да се управлява пандемията COVID-19", казаха те. Подобно на показването на задръствания или измерването на трафика в Google Maps, новите отчети ще използват „обобщени, анонимизирани“ данни от потребители, които са активирали своята история на местоположенията. Няма да бъде предоставяна „лична информация“, като местоположение, контакти или движения на дадено лице, се казва в публикацията.