Бащите, които искат да се включат в него, ще трябва да заснемат кратки видеа (30 сек.-1 минута), които да покажат как те най-много обичат да прекарват времето си с децата. Татковците ще имат широко поле за действие – темите им могат да обхващат всякакви аспекти от техните безценни мигове в забързаното ежедневие, а като примерни идеи могат да използват – „Обичам да рисувам с тате“, „Обичам да катеря върхове с тате“, „Обичам да готвя с тате“, „Обичам да строя лего с тате“, „Обичам да играя баскетбол с тате“ и др.

Посланици на кампанията тази година ще бъдат радио и телевизионният водещ Драгомир Симеонов, стендъп комикът Георги Николов (Жорони) и учителят и комуникатор на наука Явор Денчев. Чрез своя пример тримата бащи ще поставят отново темата за доброто бащинство. Съдейки от своя опит като татковци, те ще ни споделят какво е за тях родителството, към какво се стремят и за какво мечтаят като татковци, какво им липсва. Разговорът между тримата бащи ще бъде излъчен онлайн на живо по време на Седмицата на бащата. Те също ще зарадват феновете си със свои видеа на безценните им мигове с децата.

Участниците в предизвикателството ще трябва да изпратят видеата си до 8.11.2022 г. като съобщение на фейсбук страницата на Асоциация Родители https://www.facebook.com/AsociaciaRoditeli и на тази на Да бъдеш баща https://www.facebook.com/MenCareBG. На томбола в началото на кампанията ще бъдат изтеглени 20 бащи, които ще спечелят киновечер с техните малчугани. Киноподаръкът е прожекция на „Малкият Никола“ – чудесен филм за малки и големи, показан тази година на фестивала „Синелибри“.

В рамките на Седмицата на бащата Асоциация Родители е подготвила и други инициативи – ще популяризира темата за двумесечния отпуск за бащи, разрешен от тази година със закон, ще съдейства с идеи и ноу-хау и за активности, посветени на татковците, в училищата и детските градини.

Всеки може да стане баща, но да бъдеш татко е задача, и то нелека, за цял живот. В нея има много отговорност и грижи, но и много обич, игри и безценни мигове. Кратките безценни моменти с татко са всъщност тези, които децата помнят, когато пораснат. Затова и тазгодишната кампания се обръща именно към тях.