Това потребителско проучване е за това как стоки под една и съща марка, под един и същи бранд се предлагат в три европейски столици - Берлин, Виена и София.Изследвани са съставките посочени в етикетите и сравнение в цените. Стоките са купени от магазините на една и съща търговска верига в три европейски столици.„Ние направихме собствено проучване с помощта на български майки, които живеят в Берлин и във Виена, а и такива в София, като сравнихме някои детски продукти - бебешки пюрета, бебешки сокове”, каза Мая Манолова.
По време на форума тя съобщи, че са открили няколко продукта. Първият, който представиха беше детско пюре, което в София се предлага с по-висок процент рапично олио и с по-висока цена - в рамките на 26%. Детски шоколадово-млечен десерт пък при предлагането му на пазара в София съдържа с 1% по-малко шоколад и по-малко мляко - с 3%, но пък цената му е с 93% по-висока от тази в Берлин и с 16% по-висока от тази във Виена. Установили също така, че има и продукти, които са с еднакви съставки, но със значително по-високи цени в България."Като например детски сок, който е с еднакви съставки в сравнение със същия в Берлин, но със 147% по-висока цена”, каза Манолова.
Източник: Фрог нюз