Парният локомотив № 05.01 е използван в БДЖ за обслужване на бързи и пътнически влакове до 1970 г. От 1979 г. е запазен като единствен оцелял локомотив от серия 05. В началото на 2010 г. е започнало неговото възстановяване за движение със собствена сила (под пара)

Огромната парна машина навлезе в гара Мездра с кълба дим и продължителен звуков сигнал, връщайки спомените на по-възрастните граждани времето, в което са живели без часовници, тъй като всеки един мездренчанин знаеше колко е часът по пристигащите и заминаващите влакове.

В състава на атракционния влак бяха включени личният вагон-салон на царица Йоанна от "Корона експрес" и вагон-ресторантът от "Витоша експрес", който е бил ремонтиран наскоро и се завръща на релси след повече от десетгодишно прекъсване.

По време на 20-минутния престой един от машинистите смазваше и стягаше болтовете на огромните колела на локомотива, а през това време любопитните граждани се трупаха да разгледат този гигант от желязо и да се снимат до него.



В състава на атракционния влак бяха включени личният вагон-салон на царица Йоанна от "Корона експрес" и вагон-ресторантът от "Витоша експрес", който е бил ремонтиран наскоро и се завръща на релси след повече от десет годишно прекъсване. Мнозина не пропуснаха да разгледат личния вагон на царица Йоана и да усетят духа на една отминала епоха.

Вагон-салонът № 051-9 от композицията "Корона експрес” е произведен през 1938 г. в „Linke Hoffman Werke-Breslau”, Германия и е личен вагон за пътуванията на царица Йоанна. Този вагон разполага със служебна кабина с 1 легло, 4 кабини с по 2 легла, 2 кабини с две спални с по едно легло и общ санитарен възел, салон с 11 места (за срещи, съвещания, хранене) и склад. Вагонът е със запазено автентично луксозно обзавеждане от годините преди Втората световна война, като специалните ламперии и дамаски също са автентични.

Пътуването с атракционния влак бе организирано от "БДЖ - Пътнически превози” ЕООД като част от инициативите на националната компания по повод отбелязването на 130-годишнината от създаването на Българските държавни железници.