В 19 професионални гимназии у нас въвеждат дуално образование през учебната 2016/2017 г. Това е съобщила вицепремиерът и министър на образованието и науката Меглена Кунева на българо-швейцарски форум за дуалното обучение по проект ДОМИНО на българо-швейцарската програма за сътрудничество. Макар и дуалното образование, така нареченото обучение чрез работа, все още да представлява новост в България, то от десетилетия се прилага успешно в редица страни. Дуалното обучение по света обикновено продължава 3 - 3,5 години. Основните му предимства са, че то позволява натрупването на практически опит по време на обучението, а младежите в повечето случаи получават доход, докато се обучават, което ги задържа в образователната система по-дълго и ги предпазва от ранно напускане поради нужда от доходи. Освен това много голяма част от тях продължават да работят за същото предприятие и след като завършат, тъй като са изградили трудови навици, а работодателят ги познава и е инвестирал ресурс в тяхното обучение. Целта на дуалното обучение е да постави акцент върху практиката, а компаниите гарантират, че учащите ще получат качествена подготовка. Гимназиите, които въвеждат новата форма на обучение, са във Враца , Бургас, Габрово, Добрич, Пазарджик, Плевен, Пловдив, Русе, София, Сливен, Стара Загора, Търговище и Ямбол. През тази учебна година започна изпълнение на проекти за провеждане на обучение чрез работа /дуална система на обучение/ по 7 професии в 5 професионални гимназии в София, Габрово, Казанлък и Панагюрище. През тази учебна година се проведе обучение по професиите „машинен техник“ с 45 ученици и „техник-технолог в хранително-вкусовата промишленост“ с 31 ученици. През следващата учебна година ще започне дуално обучение по още 3 професии-съобщила е Кунева, те са „готвач“, „електротехник“ и „техник на енергийни съоръжения и инсталации“. Във Враца дуално обучение ще има за специалността "готвач". Министър Кунева е пояснила, че бюджетът по Българо-швейцарската програма за сътрудничество по проект ДОМИНО е 3.5 млн. франка и е за подкрепа на реформите в системата на професионалното образование чрез въвеждането на съвременни дуални методи.