Допълнителни умения и квалификации, носещи предимство на мераклиите да заемат длъжността са умения за работа с MS office -Word, Excel; Internet, познания в областта на местното самоуправление и местната администрация, познания на нормативната уредба. В официалната информация от Общината е посочено, че с приоритет ще са кандидати, които притежават аналитична компетентност, ориентация към резултати и фокус вътрешен и външен към клиента / каквото и да значи това /. Ще се изисква още комуникативна и професионална компетентност и работа в екип.

Спечелилият конкурса ще има задължението да участва при провеждането на политиката на Община Враца в областта на публичната инфраструктура, околната среда, инвестициите, устройственото планиране и контрола по строителството, както и за дейности определени в съответствие със специалните законови и подзаконови актове, правилници и наредби. Процедурата по избор на ръководната длъжност е обявена от кметската управа и вече тече срокът за подаването на документи от страна на желаещите да заемат новата позиция в общинската администрация.