Интраевропейската организация на данъчните администрации (IOTA) е създадена през 1996 г., като сред основателите й е и българската данъчна администрация. Към момента IOTA обединява 44 държави членки от европейския и други региони, чиято основната цел е обмяната на информация и добри практики, както и укрепване на сътрудничеството между данъчните администрации в съответствие с техните индивидуални потребности.

Използването на повече психологически принципи в комуникациите на данъчните администрации може да спомогне за преодоляване на бариерите между администрацията, нейните клиенти и медиите и намаляването на различията е едно от заключенията на форума.

Директорът на стратегиите за дългосрочно планиране на данъчната дирекция в Норвегия Геир Ромунсет сподели, че в тяхната практика медиите и социалните мрежи са основен канал за комуникации в борбата с офшорните схеми за избягване на облагане.

Андреас Висмаер, професор от университета в Тилбург пък посочи, че според него, ако данъчните администрации приемат данъкоплатците като хора вместо "заинтересовани страни", "потребители" и т. н., ще бъдат изненадани положително от постигнатия резултат. „Данъкоплатците са хора с емоции, очаквания, спомени, мечти и специфично поведение. Ако данъчните администрации улеснят живота им, например с предварително попълнени формуляри, това може да доведе до по-добра данъчна култура“, сподели още той.

Според президента на IOTA Франтишек Имерзе успешният принцип е администрациите да бъдат достъпни за медиите, които са основен посредник между тях и обществото.

Росен Бъчваров, директор „Комуникации“ в НАП подчерта, че е важно да се промени отношението към медиите – данъчните администрации трябва да разглеждат медиите като партньор вместо като враг. Медиите могат да бъдат много полезни, ако данъчните администрации променят мисленето си и приемат партньорския подход с тях. Той обърна внимание и на факта, че медиите не могат да се разглеждат като хомогенни обекти. „Различните видове медии, особено телевизията, изискват различни видове комуникации и информация от данъчните администрации.“, допълни още той.

Друг важен момент, на който бе обърнато внимание, беше необходимостта данъчните администрации да изградят канали за персонална комуникация с клиентите извън масовата комуникация чрез медиите.