Мярката се прилага за информиране на потребителите относно отговорната консумация на вино и риска, свързан с вредната консумация на алкохол, както и за схемата на Европейския съюз за ЗНП и ЗГУ по отношение на специфичното качество, репутацията или други характеристики на виното, дължащи се на специфичната му географска среда или неговия произход.

Допустимите за финансиране дейности са свързани с провеждане на информационни кампании в медиите, изработване на информационни материали като брошури, дипляни, флаери, плакати, билбордове и др., създаване на уебсайт, участие в мероприятия, изложения, панаири, фестивали, конференции и др.

За подпомагане имат право да кандидатстват асоциации и организации на производители на лозаро-винарски продукти, професионални организации работещи основно в лозаро-винарския сектор, междупрофесионални организации по Закона за виното и спиртните напитки, както и държавни органи и институции, чиято дейност е свързана с насърчаване на бизнеса.

Срокът за изпълнение на информационните проекти е от 1 до 3 години от датата на сключване на договора с ДФ „Земеделие“. Максималната стойност на един проект не може да надвишава 700 000 лв. годишно и 2 000 000 лв. за тригодишен период.

Източник: dfz.bg