В самостоятелен режим играта дава възможност на учениците да се упражняват, да получават награди за достигане до върховете на различните планини и да отключват нови задачи.

Математическото предизвикателство е създадено, както за устройства с Android, така и за такива с Apple.Тестването започва след инсталиране на съответната апликация. Играта е състезателна и се играе между двама участници на две различни устройства. Самото 22-тестване премина през два етапа.

Първо само между учителите. Целта на този етап бе да се открият и отстранят евентуални бъгове и да се предложат идеи за подобрение. За по-качествена работа и ефективна обратна връзка бяха изготвени и преведени на езиците на проекта анкетни форми като за ученици, така и за учители. Въпрос на избор е начина на събиране на информацията – на хартия или онлайн.

Екипът на Първо ОУ "Никола Бапцаров" избра тестване чрез използване на Google docs, с което за пореден път доказа, че не е избрано случайно за партньор на консорциума.

Българският екип предложи четири идеи за подобрение, който бяха приети без забележки от инженерния екип от Германия.

Вторият етап бе проведен с ученици от 5. и 6. класи по същите правила. След тестовете всеки ученик попълни анонимна онлайн анкетна. Бяха създадени и няколко рекламни видео клипа, отразяващи като етапа на работа, така и отношението на учениците към играта.

С един от клиповете се цели да се мотивират учителите по математика да използват възможностите на Математическата сериозна игра в обучението и преподаването на основни математически умения.

В момента екипът на проекта е на среща на партньорите в турския град Адана. На срещата ще бъде представена работата до момента и ще се приемат важни решения за продължаване на работата по проекта за финализиране на интелектуалния продукт - сериозната математическа игра.

Проектът се реализира по Програма "Еразъм+" чрез Център за развитие на човешките ресурси.