Московчанинът Георгий Красников, посети през септември гр. Враца, с цел да изследва тролейбусната система на града и не само.

Това, което го привлича в града е, че макар България да е член на Европейския съюз, има системи, и места, които дори за Русия, отдавна така старинни не изглеждат.

Блогарът дори идвайки във Враца, от Сърбия, усеща разлика, все едно се връща назад във времето.

Това той не го казва нито с ирония, нито със злонамереност, а се любува на красотата.

Пътища без маркировка, но с дупки и куп празно място (визирайки мястото между студентските общежития и кв. Дъбника).

Пустош с изсъхнала трева, разбити плочки от съветските години.

Получава се пълното усещане, че се намирате някъде в забравена провинция на ОНД, не заради разруха, а просто заради цялата организация на околната среда.

Стари детски площадки с полу-разбити люлки. И железопътни гари, като нито в Русия, нито Украйна, нито Беларус, нито в Казахстан нямат, изчезнали отдавна, но толкова красиви с ретро стилът си, че носят в себе си носталгията от отминало време. А в България всички гари такива. Радвайте се, докато дават. :) - казва то на своите читатели.

Според Красников, визуално, тролейбусната система на Враца е много подобна на "Крымтроллейбус" (тролейбусите от п-в Крим), с разликата само на това, че в Крим на трасе никога не са се използвали ЗиУ!

А във Враца са само такива!

Според него, съдейки по всичко, това е един от трите града извън ОНД, където все още ходят добрите стари ЗиУ :)

(вторите два града са - Хасково и Росарио* - вероятно има предвид Русе).

Още са със старите дермантинови дивани с дръжки, както в Русия, а след това смокини къде да намерите.

Само около 12 машини са на линия - 7-8. 2,5 маршрут, на интервали от време по 20-30 минути.

В крайна сметка, класически селски пост-съветски стил.

А подвижния състав с неговия външен вид и състояние, само засилва това усещане за намиране на родината.

Пътниците на тролейбусите във Враца са предимно лелички от 40+ и рядко майки с деца.

Младежи от Враца, са по-малко, защото според него, много от младите хора пътуват към София и други страни.

Тролейбуси ходят наполовина празни, и предполага, че ако утре бъдат премахнати, едва ли някой ще забележи особено.

Но освен тролейбуси, в града, друг транспорт като цяло почти няма (само някаква съвсем рядка маршрутка).

Заплата от водачите, между другото е 600-700 лева (това е 300-350 Евро).

Блогарът се запознава с шофьорът Цветан, който работи вече 19 години.

Ето такава е разнороден европейския съюз - някъде ухолен, където работници получават 2000-3000 евро, а някъде - на 30-годишния ЗиУ с 300 евро заплата.

Много подобни системи в България отдавна се затвориха, а ето Враца се държи.

Обещават през следващата година ъпгрейд - евентуално нови тролейбуси, електробуси или газови автобуси евро-6 (но за сега окончателно решение няма).

Източник: vk.com/viajesglobus