Дейностите, които предстои да бъдат извършени, са възстановяване на тунелната облицовка, обновяване на пътната настилка, на електрическата и вентилационната инсталация, на системите за видеонаблюдение и пожароизвестяване и поставяне на ново LED осветление.

Ремонтът на тръбата за Варна на тунел "Витиня“ започна на 27 юни. Работите ще продължат и през зимния сезон съобразно метеорологичните условия. Планирано е движението в участъка да бъде възстановено през пролетта на следващата година. Срокът беше удължен заради по-големия обем работа, която бе установено, че е необходимо да се извърши. До приключване на строителството преминаването през съоръжението продължава да се осъществява двупосочно в тръбата за София.

Алтернативният маршрут за пътуване по време на ремонта от София за Ботевград е път I-1 - от 215-ти км до км 209+500 и обратно. Връзката на АМ "Хемус“ с първокласния път за пътуващите към Ботевград е при пътния възел при 30-ти км на автомагистралата (Витинска река), а за идващите от Ботевград - при 36-ти километър на АМ „Хемус“.

Тунел "Витиня“ е най-дългият у нас - 1195 м., и е в експлоатация от 1984 г. Последният му ремонт е направен преди 27 г., когато е извършено осушаване на облицовката в съоръжението.

В момента на АМ "Хемус“ се ремонтират тунел "Ечемишка“, виадукт "Елешница“, съоръжението при 41-ви километър в участъка между тунелите "Ечемишка“ и "Топли дол“, както и пътният надлез "Яна“ над АМ "Хемус“ при 8-ми км. При добри метеорологични условия се очаква ремонтът при 41-ви км да завърши до 20 октомври, а на платното за Варна на виадукт "Елешница“ и на надлеза при 8-ми км - до средата на ноември.