© МРРБ

„Напреднали сме изключително много и продължаваме да работим интензивно“, каза след инспекцията министърът и съобщи, че участъкът е с отделно разрешение за строеж и ще бъде въведен в експлоатация отделно. Той припомни, че първото разрешение за строеж е от 2016 г. за участък от един километър, а в останалата си част разрешенията за строеж са основно от края на 2020 г.

По време на днешната инспекция министърът подчерта, че проблемите с изграждането на пътя са изключително големи и всеки километър магистрала и скоростен път в този регион на България са много важни за хората.

Архитект Шишков благодари на строителите за интензивната работа през последните месеци и подчерта, че когато строителят напредва, е съвсем разумно да му се плаща, за да може да бъде стимулиран и той да си свърши работата.

„Когато държавата е неизправна страна, не може да иска нищо от строителя, но когато държавата е изправна, може да изисква строителят да строи качествено и в срок и ние това правим“, заяви министърът. Той съобщи, че за свършената работа до момента са разплатени 75 млн.лв.

За останалата част от скоростния път между Мездра и Ботевград се правят изменения в Подробния устройствен план, за да се променят предвидените пет кръгови кръстовища, които е трябвало да бъдат на едно ниво.

„Работим, за да бъдат изградени така, че този път да бъде с истински статут на скоростен път и очаквам до около месец и половина да бъдат одобрени ПУП-овете“, обясни още регионалният министър. Той беше категоричен, че много по-рано е трябвало да се случи проектирането и строителството на скоростния път Ботевград – Видин. В момента се работи интензивно – на места по отчуждаване, на други места по строителство, а на трети по одобряване на Подробни устройствени планове, стана ясно още от думите на Шишков.

„За завършването на целия скоростен път много трудно някой може да се ангажира със срок“, обясни министърът и добави, че при бъдещите ПУП-ове се обявява на заинтересовани страни, предвидени са макар и минимални участъци, в които следва да бъдат отчуждени терени.

„Когато една процедура не зависи от одобряващия орган изцяло, какъвто е случаят, никой не може да каже кога може да завърши строителството и всяко говорене в тази посока би изглеждало просто обещание без да бъде покрито във времето“, обясни регионалният министър.

Той съобщи още, че също за Великден се предвижда да бъде пуснато движението и в участък от магистрала „Европа“. Това ще са между шест и седем километра от магистралата до ГКПП "Калотина". А в четвъртък министърът ще направи проверка на строителството и на магистрала "Европа".

Очаква се за празниците и обходът за Бургас също да бъде завършен.

По повод евентуалното повишаване на тол таксите Иван Шишков коментира, че за да имаме качествени и нови пътища, със сигурност трябва да се направи икономически механизъм, в който държавата да може да придобие ресурс, за да изгражда и да поддържа пътищата.

„Чисто икономически, при всички положения, парите ще дойдат от държавния бюджет, въпросът е на преразпределение и по какъв справедлив начин ще разпределим приходите и разходите на бюджета“, обясни министърът.

На инспекцията при Новачене дойдоха и кметът на Ботевград Иван Гавалюгов и кметът на с. Трудовец Еленко Иванов. Двамата запознаха министъра с наболели проблеми по инфраструктурни обекти и получиха уверение, че ще се търсят начини за решаването им.