Договорът бе подписан от председателя на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Дончо Атанасов и от Михаел Вебер, представляващ изпълнителя КОНСОРЦИУМ „КАПШ ТРАФИК СОЛЮШЪНС“. На церемонията присъстваха членовете на УС на АПИ инж. Веселин Давидов и инж. Светослав Глосов и Андре Лаукс, главен оперативен директор на „КАПШ ТРАФИККОМ“.

Стойността на договора за изграждане на електронната система за събиране на таксите за ползване на републиканската пътна мрежа е 149 997 000 лв. без ДДС. Срокът за изпълнение е 19 месеца. Изграждането на тол системата ще бъде за сметка на изпълнителя. След успешното й внедряване инвестицията ще се възвърне със събраните приходи.

Министър Нанков благодари на всички, които са положили усилия днес този договор да стане факт. "Всеки ден е важен за българските граждани, защото се губят ресурси, а те са нужни за подобряване на качеството на републиканските пътища", обясни той. „За 2017 година има рекордни постъпления от винетни такси. С 25 млн. лв. повече от 2016 година. Това доказва, че българските граждани пътуват повече и се увеличава също така международният трафик“. "Нашето „злато“ е геостратегическото ни положение“, напомни Нанков.

„С ТОЛ таксите приходите в АПИ ще стигнат един милиард лева. Няма да се покриват всички нужди, но в по-голямата си част ще бъде удовлетворен пътният сектор“, каза министърът. „ТОЛ системата е свързана и с повишаването на сигурността по пътищата ни. И АМ „Хемус“, и Русе – Велико Търново, Видин – Ботевград ще се строят с бюджетни средства. С ТОЛ системата ще бъде и по-гъвкава държавата при регулиране на трафика на тежкотоварните автомобили“, информира още Нанков и поясни, че вместо да се спират ТИР-овете в определени дни и часове, ще има по-високи такси в пиковете часови зони и превозвачите сами ще решават как да процедират.

За първата година от ТОЛ системата се очаква 1 млрд. лв. приходи, информира министърът. „С въвеждането на електронните винетки цените няма да бъдат повишавани“, съобщи още Николай Нанков.

Инж. Дончо Атанасов заяви от своя страна, че изграждането на ТОЛ система е част от модернизацията на България. „Предстои ни решаване на много тежки задачи. ТОЛ системата за първи път се въвежда в страната ни, а това изисква обучение на кадри“, заяви той и обеща в добър диалог да се решават всички проблеми, които изникват.