Това каза в предаването "Лице в лице" по БТВ регионалният министър Петя Аврамова по повод срутището край Елисейна в Искърското дефиле.

"Срутището по пътя за Рилския манастир също бе непредвидимо. Там беше завършен само първият етап от проекта и предстоеше да се изпълни вторият. В момента има предложение да се направи тунелно съоръжение, което отвежда падналите камъни и скали извън обхвата на пътя. В момента това предложение се разглежда от АПИ и проектантите. Не съм запозната да има сигнали за изсичане на горите в района на Рилския манастир и това да е довело до активиране на срутищата. Има органи, които могат да извършат подобна проверка, и да дадат повече информация по темата", добави тя.

"Аз съм твърдо против да се говори, че всички строителства на пътища са некачествени. Да, може да има проблем и дефект, но те си имат имена. Увеличили сме гаранционния срок за строителството на всички видове пътища. Увеличен е надзорът и контролът върху фирмите, които строят пътищата. Увеличени са и неустойките за строителните фирми, които не са извършили определен обем от работа.

Строежът на АМ "Хемус" напредва и се извършва в срокове. Нашата цел е през 2024 година гражданите да пътуват изцяло по магистрала до Варна. Тази магистрала е важна за цялата Северна България. Строят се и магистралите "Черно море" и "Европа", с което ще направим един завършен ринг от магистрални пътища. В България никога не се е строило толкова много и толкова концентрирано, както в последните години", категорична бе Петя Аврамова.

"Подкрепили сме в парламента предложението на БСП Сметната палата да влезе в "Автомагистрали" и да провери всички договори на фирмата. "Автомагистрали" участва и печели обществени поръчки. Няма абсолютно нищо вярно в твърденията, че на тази фирма се възлагат стоителни обекти без да се спазват законите и европейските директиви. Нека оставим контролните органи да си свършат работата и тогава ще можем да коментираме подробно", завърши регионалният министър.