Компаниите пък използват т.нар. "марка с персонализирана винетка" като нетрадиционна покана за фирмено събитие или парти.

Нестандартната услуга се предлага от "Български пощи" от март 2012 г., но доби популярност след като известният пластичен хирург д-р Ангел Енчев грейна на пощенска марка. Досега от тази услуга са се възползвали над 900 души и фирми, съобщиха от държавното дружество в отговор на Mediapool.

Всеки един човек може да си поръча изработването на такъв подарък. Най-често такива марки са поръчвани с рекламна цел от компании, както и при отбелязване на рождени дни, семейни тържества, абитуриентски бал, разказаха от "Български пощи".

Какво представлява марката с персонална винетка

Марката с персонализирана винетка е пощенска марка с допълнителна част, в същия размер и формат, която се нарича винетка. Тя е отделена от марката с перфорация и няма номинална стойност, но има изображение – снимка, лого на фирмата или текст. Те се подават от лицето, което поръчва изработването на персоналната марка.

"Български пощи" предлага 16 вида марки с персонализирана винетка. Те са с номинал от 0.65 лв. или от 1 лв. Има марка с цвете, каменна пластика от Стара Загора ІХ-ХІ в., 100 години от разкриването на погребението на хан Кубрат и дори с отхвърленото вече туристическо лого на страната.

Поздравителните пощенски марки са "Зайо пощальон", "Клоун-усмихни се", "Чанове-празничен звън", "Честит празник", "Семейна тържествена тема" и "Баба Марта – първа пролет".

Има и тематични серии марки на спортна тема, наука и образование, за благодарност на лекарите, както и с Рогозенското и Боровското съкровище.

Такава марка има колекционерска стойност, защото е изработена в малък тираж.

Цената на услугата

Освен че е оригинален подарък, марката с персонална винетка е и достъпна за всеки гражданин.Минималният брой марки с персонални винетки, които могат да се поръчват, е 12 броя. Това е един лист хартия формат А 4. Цената му е 22 лв., ако марката е с номинал от 0.65 лв. и 24 лв., ако марката е от 1 лв.

Колкото по-голям е тиражът, толкова по-голяма е отстъпката, която дават "Български пощи".

Рилският манастир поръчва най-голям тираж

Дванадесетте броя марки могат да се сложат в рамка и да станат оригинален подарък за празнично събитие - рожден ден, абитуриентски бал, годишнина от сватбата и т.н

Поръчват се във всяка пощенска станция. Общият брой на поръчките до момента е над 900, като заявените листове варират от един до над 500.

За много известни личности има изработени марки с персонализирани винетки, поръчани от тях, или техни близки, но "Български пощи" няма право да огласява публично тази информация.

Първата изработена марка с персонална винетка е за издателство "Аз Буки", а най-големият тираж е поръчван от Рилския манастир – 3 пъти по 500 листа Поръчки има от държавни и частни институции и фирми.

Марка с персонализирана винетка и карнетка са поръчвани през 2014 г. от БНР – програма "Радио София" по европроекта "Европа за мен". Те са били предназначени за популяризиране на проекта и евродепутати.

Марка с персонална винетка в рамка със снимка на двама влюбени е връчена и като награда на слушател заел първо място в кампанията на радио "София" – "Ритъмът на любовта".

"Български пощи" връчиха персонална пощенска марка и на президента на Федерацията на европейските карнавални градове барон Хенри Ван дер Кроон по повод 23-то издание на международния фестивал на маскарадните игри "Сурва" в Перник през 2014 г.

Няма случаи чужденци да са се възползвали от тази услуга, но има поръчки от българи за техни роднини, живеещи в чужбина, по повод различни семейни събития.

Марката с персонална винетка се използва и в редица европейски държави като Франция, Австрия, Испания, Чехия, Украйна и други.

Източник: mediapool