Единият от вариантите е да няма голямо съсредоточаване на много предмети с тежки учебници и да има подходящ баланс на седмичното разписание. Все пак Михайлова уточни, че всяко училище трябва да намери своя начин и индивидуален подход. МОН ще изпрати писма до регионалните си инспекторати, за да покани директорите и учителите на разговори по места, защото проблемът, по думите й, не е кампания, а целенасочена политика.

В момента едно от решенията, по които просветното ведомство работи, е да се разделят обемните учебници на части, както и да се използва по-лека хартия. "От друга страна, съответно национална програма за увеличаване на шкафчетата в училище, в които да се оставят учебниците, така че да не се носят всеки ден, както и помагалата, екипите по физическо", добави Таня Михайлова. Тя отбеляза, че в раниците освен учебници, има тетрадки и допълнителни помагала.

Според зам.-министъра основният проблем идва в пети клас, когато учениците сами вече ходят на училище, а предметите се увеличават. Михайлова подчерта, че отговорността е обща, не само на министерството, но и на учителите и родителите. От ведомството са категорични също, че не трябва да се увеличава броят на помагалата, които не са задължителни, и се работи в тази посока.

"Ще помолим учителите да не натоварват с допълнителни сборници, които не са нужни, учебникът и тетрадката чудесно вършат работа", отбеляза зам.-образователният министър. Важен е учителят, който преподава в класната стая, убедена е Таня Михайлова. Тя припомни, че в часовете може да се използва и електронен учебник.