Председателят на комисията, поясни, че инспекциите обхващат и обявите на информационните табла в университетите. Маргаритов отбеляза, че рисковете са по-големи, тъй като студентите са млади хора, които по-еуфорично пазаруват и по-рядко купуват туристически пакети и почивки.

„Когато информацията е оскъдна, цената е обективно невъзможно ниска, трябва да направят по-внимателна преценка и да не се предоверяват. Да се интересуват повече от детайла, дали в пакета са включени всички разходи за празнична вечеря или за евентуална съпътстваща програма”, предупреди той.

Жалби във връзка с некоректни туристически оферти постъпват в Комисията целогодишно. Повече са по време на активен сезон, но пък през останалото време на годината хората също почиват и обикновено могат да получат много по-изгодни предложения. Като цяло обаче оплакванията от услугите в този сектор са едва около 5% от всички постъпващи в КЗП. „Въпреки това си даваме сметка, че всеки конкретен случай е достатъчно сериозен, защото точно почивката е нещото, което е най-неприятно да бъде развалено с нелоялна търговска практика”, коментира Маргаритов.

Председателят на КЗП отправи препоръки и при сделките във връзка с подготовката и посрещането на Коледа и Нова година: „Потребителите би трябвало да внимават и да съпоставят различните оферти. Когато се обещава подарък към дадена покупка или стоки в подаръчен комплект, може да се окаже, че по-изгодно би било да си ги купят от друго място, без непременно те да са комплектовани или да има анонс за тяхната по-изгодна цена”.

Маргаритов изрази мнение, че относително отскоро нашият пазар предлага повече възможности в навечерието на празниците като изгодни сделки, оферти вече и в интернет за покупки на подаръци. Според него обаче българските търговци са все по-склонни да възприемат подобни добри практики, които отдавна съществуват в други държави.


Източник: kzp.bg