© iStock Photos/Guliver

Разграничете работния режим от домашния.

Едно от предимствата на работата от вкъщи е, че можете да спите до по-късно. Можете да станете от леглото буквално 5 минути преди да започнете работа, но това може да се окаже и най-голямата ви грешка. Не забравяйте, че макар и вкъщи, трябва да работите. Настройте организма си за работа – облечете се, измийте зъбите си, закусете и пийте кафе, преди да се захванете с работа. Преминете на работен режим, недейте да прекарвате следващите 8 часа по пижама.

Бъдете реалисти за това, което можете да постигнете.

Да работим от вкъщи цял ден, без да губим време в път и леки разговори с колеги, това може да ни накара да си помислим, че можем да свършим много повече работа. Не попадайте в капана на свръх амбициозността си. Бъдете реалисти и не се надценявайте. Поставете си цели, които да изпълните до обяд и такива, които да приключите до края на работния ден, ако успеете да свършите повече – ще сте доволни, ако успеете да изпълните само поставените си цели – пак ще сте доволни.

Работете на кратки интервали.

Когато сте в офиса, работата ви бива прекъсвана от много неща – чат с колеги, делови срещи, ставане за обяд, дори ходене до тоалетната. Когато обаче сте сами вкъщи е лесно да не мръднете от компютъра за много дълго време. За да бъдете продуктивни опитайте да не правите това. Например работете 45-60 минути и след това направете кратка почивка. Това е ефективен начин да разчупите работния ден и да поддържате нивото на концентрацията си.

© iStock Photos/Guliver

Не забравяйте почивките.

Може да се окаже трудно да оставите лаптопа, когато сте вкъщи, от страх другите да не си помислят, че се размотавате и не работите. Обаче не попадайте в този капан – станете и си вземете обедна почивка, хапнете, разходете се, възползвайте се, че сте у дома и пуснете пералня например. След това ще се върнете пред компютъра отпочинали, освежени и с нови сили за работа. Освен това се уверете, че въпреки, че не се налага да ставате приемате достатъчно вода и храна през деня.

Контролирайте разсейването.

Когато сме в офиса много малко неща могат да ни разсеят: колега може да ни разсмее или шефът да дойде да поговори с нас. Вкъщи разсейването става много по-лесно. Постарайте се да сте концентрирани в интервала за работа и напълно се отпуснете, когато си вземат отдих, ще трябва да положите усилие.

Бъдете общителни.

Работата от вкъщи може да ви погълне и да ви накара да се изолирате от другите хора и от външния свят в продължение на доста дълго време. Но това, че работите от вкъщи не означава, че изобщо не трябва да излизате или да общувате с хора. Майка ви винаги ви се обажда, когато сте в офиса, а днес знае, че сте вкъщи и не ви звъни – звъннете ѝ вие, липсва ви общуването с колегите – обадете им се, може и да си побъбрите по Скайп например, но не в общ работен чат, а индивидуално. Важно е да поддържате социалните си умения.

Източник: Vesti.bg