Малките танцьори от ДГ „Мир” поздравиха гостите с вълнуваща хореографска композиция, представяща богатството и щедростта на земята българска.

Научният ръководител обяви Форума за открит и сподели, че е изключително впечатлена от работата на педагозите в детските градини. „Най- важното в работата за обща подкрепа в приобщаващото образование е именно заедността. Тук, в Мездра, за първи път видях как всички детски заведения работят заедно, работят в екип. Точно това е и идеята на приобщаващото образование да се въздейства и работи и с децата, и с родителите. По този начин се постига ефектът за социализция и се преодоляват проявите на агресия и стрес. Това е и нашата основна задача –да използваме, подкрепяме и популяризираме добрите практики като основна форма за превенция” – допълни Мария Дерижан.

След това детските градини представиха своите добри иновативни практики, които използват в работата си с малчуганите.

ДГ „Слънчице” показаха какви възможности и форми използват за осигуряване на подкрепяща образователна среда за стимулиране на емоционалната интелигентност при подготовката на детето за училище.

От ДГ „Звездичка” в село Зверино споделиха своите резултати от работата си за поощряване креативността на всяко дете за личностното му развитие.

Гост – лекторът обясни накратко разликите между емоционалната интелигентност и множествената интелигентност като подчерта, че ако емоционалната интелигентност включва способността да разбираме и да управляваме емоциите си чрез себепознанието, способността да си взаимодействаме, емпатията и вътрешната мотивация, то множествената интелигентност включва 7 типа интелигентност - лингвистична, логико-математическа, музикална, визуално-пространствена, телесно-кинестетична, междуличностна и интраперсонална. По-късно към тях прибавя и натуралистична –природната. Тя обърна внимание, че на този етап все още в съвременната образователна система се фокусира върху развитието само на първите две от тях, затова някои деца и ученици остават "слаби" и не могат да се изявят в нея.

Във връзка с това, от ДГ „Мир” представиха възможностите на множествената интелигентност за развитието на потенциала на всяко дете.

ДГ „Детелина” споделиха опита си как използват приказкотерапията и музикотерапията за общата подкрепа в детската градина.

Предвид зачестилите случаи на агресия между децата, екипът на ДГ „Роза” представи различните форми на превенция на агресивното поведение на децата в предучилищна възраст, като изтъкнаха, че превенцията е споделена отговорност и на семейството, и на обществото, и на институциите и, разбира, се на учителите.

В заключение, научният ръководител представи добри практики от страната и чужбина, а участниците във форума се включиха в своеобразна интерактивна задача, в която трябваше да посочат всичко, което им е харесало, какво биха променили и какви са впечатленията им от работната среща.

Гости на форума бяха Лорета Колева и Ивка Йолова-Гиздина – ст. експерти в Регионално управление на образованието – Враца, секретарят на Община Мездра – Севдалина Джамбазка, Елена Нанова от общинската администрация и Галя Богданова-директор на ОУ „Св.св. Кирил и Методий” – Мездра.